Thursday, November 23, 2006

Gatelangs i Polen - og ja, jeg har kjøpt en Bead Master!!

Jeg har vært en liten uke på audiens hos King Carl. Livet i Polen er hakket mer hektisk enn jeg er vant til og sannelig tror jeg ikke jeg hadde godt av å få ristet støvet av meg! Men nå har jeg lært at sklep og kleb er to helt forskjellige ting (det ene betyr butikk og det andre brød - kjekt å vite). Dessuten går det nesten 2 norske kroner på 1 zloty.

Moderdragen har røpet at jeg får opptil flere zloty i julegave og tålmodig som jeg er, slapp jeg alt jeg hadde i hendene og dro rett til Waldemar Ellefsen og kjøpte meg en Conkinect Bead Master Professional!!!! ENDELIG! HURRA! JIPPI! WHOOOOOAAAAAA! Ehm.. Tusen takk til Moderdragen for julegaven..

(Nå må jeg bare finne et sted som fører billige propantanker med industrikopling...) MEN da, da blir det pærrrler for alle penga!

..jeg hadde forresten en liten perleøkt i går kveld, lettere forkjølet og snørrete. Det er så tydelig at den lille dustebrenneren min ikke klarer å produsere nok varme til å smelte glasset kjapt nok... Jeg har kjøpt noe klart Lausha-glass. Det er litt hardere enn Effetre, men fungerer mye bedre med propan. Så jeg klarte faktisk å lage en gjennomsiktig klar perle. Som ikke var grumsete brungul i fargen.

No eye-candy today (bortsett fra et dårlig bilde av en marihøneperle og en humleperle..)


No comments: