Friday, December 08, 2006

Jøje min tå! Små skatter til vakre mennesker..

Skattekista vokser litt hver dag. Jeg eksperimenterer med farger og dekor, og oppdager stadig hvor mye jeg har igjen å lære. Maya Myrdronning liker å krølle seg godt inntil propantanken, jeg lurer på om det er fordi den er kald og kondenserer litt? Minn meg på å ta et bilde av henne en dag. Kanskje jeg skal ta et bilde av "verkstedet mitt" også? Tenke, tenke. Hvor var jeg? Jo, skattekista.

Det hoper seg opp med mer eller mindre brukbare perler, så nå var det på høy tid å bruke skattene mine til glede for folket. Perlefolket altså. Det er jo ikke sånn at jeg bare masseproduserer perler. Det går ganske sakte i grunn. Det tar sin tid å være perlemaker, jeg klarer 5-10 stykker hver kveld. Kanskje 15 hvis jeg har mye tid..

Men i går tok jeg mot til meg og satte sammen et armbånd og et anheng. Jeg har et langt stykke å gå med tanke på design, mellomdeler og metall, men et sted må jeg jo begynne. Og det er akkurat her (Right here, right now!!).

Måsste jag be om den allra största tysssssnad!! (Perlefryd skal presentera sina førssssta smycken.....):



Først ute er et diskret armbånd med perler av elfenben og mørk skoggrønn. Deretter kommer et litt mer spenstig armbånd i oker og brunrødt (Ja, det høres stygt ut, men jeg liker det skikkelig godt - kanskje skal jeg bare ha det selv!). Jeg har også laget et anheng i samme stilen.



1 comment:

Anonymous said...

Hei! kom over bloggen din, utrolig fine perler du lager. Blir veldig inspirert av det du lager. Prøvde meg på trekanter -som jeg så du hadde laget sist. Det var ikke lett - må innrømme at de ble ikke veldig trekantede :-) Jeg har akkurat begynt selv - såååå gøy!Har kun holdt på et par uker nå, så jeg er helt på begynner stadiet. Har ikke gått noen kurs eller, så jeg prøver meg frem og eksprimenterer. Hvor lenge har du holdt på? Også lurer jeg på hvor dukjøper sølvet du fester perlene sammen med. Har du et tips på et nettsted som er bra i den sammenheng?
Hilsen Tilla