Friday, January 05, 2007

Perlefryd + perlemester = sant!!

Min vakre lille Beadmaster er tilbake på plass! Endelig!! Takk til Ridder Roger for at jeg får lov til å fylle kjøkkenbordet med dingsebomser og stadig mer utstyr. Nyeste tilskuddet er en enslig kokeplate - nå er alt duket for å kunne lage litt større perler...

(For alle dere som ikke skjønner et kvidder: perlene må ikke bli kalde for fort. Da blir spenningen i glasset så stor at de sprekker. Det er derfor jeg legger varme perler i en isolerende "sand"/vermeculit-pulver. Men hvis jeg skal lage perler som er større en 1,5 cm i diameter må sanden også være ganske varm. Derfor romsterte jeg rundt i moderdragens gamle kjøkkensaker i julen og fant en liten skatt av en kokeplate. Slik kan jeg holde sanden varm mens jeg lager perler og bare vente på at alle godbitene blir kalde etterpå...)

Dette er arbeidsplassen min! For alle dere som likte detektiv-sidene i Mikke og Donald, eller lever med en liten Derrick eller Richard Moser (og Rex) i magen, er det bare å lete etter kokeplaten. Den er godt skjult oppe i venstre hjørne..For alle andre: dette er en ryddig arbeidsplass. Den pleier ikke se sånn ut!!

Jeg har laget meg et halsbånd, perlerne er fine hver for seg, men jeg ble ikke helt fornøyd. Jeg legger ut et kaos-bilde av smykket så kan dere se selv..


Det ble en ganske kort perleøkt i går, litt ustø på hånden og litt lei av fargene mine... Dessuten fikk jeg ikke til å lage prikke-blomster! Jeg har sett noen fine perler på nettet hvor det er laget prikke-blomster! Jeg tror jeg har skjønt hvordan jeg skal lage dem, men jeg tror prikkene mine er for store og for langt fra hverandre. Men jeg gir ikke opp! Men jeg gjorde et litt kult forsøk på blomster- tornado... Fargene er så som så, men dette blir moro å eksperimentere videre med! Her kommer det:

No comments: