Thursday, January 18, 2007

Trekantmønster!!

Hi hi! Endelig har det blitt tid til litt perlemakeri!

Jeg holder på å lære meg å lage perler med "trekant-mønster". For å få til et perfekt trekantmønster (som jeg selvfølgelig ikke gjør ennå), må jeg først lage en ensfarget perle. Deretter legger jeg fire prikker med glass på den ene siden av perlen - jevnt fordelt. Etterpå legger jeg fire prikker glass på den andre siden, disse skal være i ufase med de på motsatt side. Prikkene må være like store...

Etterpå varmer jeg opp perlen til glasset begynner å smelte, og på en eller annen mystisk måte fordeler glasset seg i et pent trekantmønster. Eller, for å være ærlig, i ganske uregelmessige mønster... Denne gangen har jeg virkelig prøvd å være flink, og det ble ikke så aller verst. Jeg har lagt to farger oppå hverandre, en opak under og en transparent over.


Bare vent; nå har jeg fått masse nytt leketøy, perlestikker, etseveske og en rulle. Dette blir skikkelig gøy!

No comments: