Monday, February 05, 2007

Upraktiske snøfnugg og andre perlegleder!

Perlefryd leker med vinteren! Jeg har laget et snøfnugg! Ikke så veldig praktisk, og ganske skjørt i grunn. Men det var moro likevel! Jeg lurer på hva jeg skal bruke det til?



Dette var førsteutgaven og den ble jo ikke helt perfekt.. Jeg er mest førnøyd med at den henger sammen OG at den ikke sprakk i sanden... Jeg laget også noen hjerteperler. Legger ut et bilde av snøfnugg og hjerte.

Det har vært hyggelige dager; King Carl of Wawa har vært på besøk, Maya Myrdronning har nesten lært kommandoen "på plass", en ny liten verdensborger har kommet til venneflokken og det er mer enn nok å gjøre i RL (real life...). MEN det hindrer ikke perlefryd i å fråtse i farger og mønstre. Jeg liker å lage store perler med blomster på!

Denne gangen ble det elfenben i bunn, honning på topp, med elfenben- og topas blomster. Og topasfargete prikker rundt blomstene. Perlen er ganske stor (2 cm lang og 1,2 cm i diameter) så jeg burde egentlig har avspent den i varm vermeculitt, men den klarte seg fint i kald sand også :-)


Det kommer flere godbiter etterhvert! Jeg har sortert skattekista mi og tenker det skal bli noen søte perlesmykker om ikke alt for lenge...

2 comments:

Anonymous said...

Hei Perlefryd!
glad jeg kom over siden din. Glassperlene dine er utrolig vakre. Sendte deg en komentar, men la den under "jøje min tå..". Litt mistake det.
hilsen Tilla :-)

Anonymous said...

Den var bara lekker! Utrolig flink du er.
Hilsen AnnaKat;)
http://www.vgb.no/16482/