Monday, March 05, 2007

Armbånd fra Perlefryd..

Jeg har brukt helgen til å lage perler med blomsterdekor!

Da lager jeg først en vanlig rund perle, og lar den bli ganske kald (ikke glødende) deretter legger jeg på tre, fire eller fem prikker - alt ettersom hvor mange kronblader blomsten skal ha. Dette er gjerne en opak farge. Ikke smelt prikkene helt inn! Så legger leg en transparent farge på prikkene og smelter prikkene slik at de blir runde og fine.

Så varmer jeg opp en og en prikk og lager en liten kløft i den med et spisst redskap. Dette gjentar jeg for hver prikk.. Til slutt bruker jeg en stringer som jeg smelter til en liten ball og lager en senter-prikk i hver blomst. Enkelt og fint!
Jeg har satt sammen et armbånd av egne perler, ferskvannperler og swarowski-krystaller. Alle metalldeler er i sølv. Det ble ganske fint, synes jeg!

1 comment:

Moon Stumpp said...

Oooooo....lovely flowers!!!! Love the colors too.