Tuesday, March 13, 2007

Going for flowerfocals?

Perlefryd fryder seg! Hi hi, det er vår i luften og jeg lager vårperler. Enkle, søte, runde og gode. Med en og annen blomst inni mellom. I dag har jeg tatt frem en tønneformet perle med blomster på. Dette var det første forsøket på tønne-blomster, og kronbladene er ikke helt perfekte. Men den er helt perfet til meg, og den skal jeg ikke selge!


En perlemaker sa til meg en gang at jeg aldri måtte gi bort eller selge perler jeg var ekstra fornøyd med. Et foto kan aldri gjenskape fargesammensetninger og dekor.. Så jeg får heller lage en annen en, hvis det er noen som vil kjøpe. Dessuten blir de ikke like noen av dem - unike og spesielle. Akkurat som meg... ;-)

Det er vår, solen varmer (bittelitt) og snøen i parken er snart borte. Snøklokkene og krokusen har såvidt begynt å kjempe seg opp av jorda. Og hva gjør Perlefryd? Lager vårperler!!

Jeg har forresten begynt med et nytt, langvarig prosjekt. Jeg skal lære meg å lage vikingtidsperler... Men det får komme etterhvert! I bead you farewell...

No comments: